Här anmäler du din förening till Vårstädningen 2025
Föreningsstädningen vänder sig till alla föreningar som är registrerade i Helsingborgs stad. Du anmäler din förening senast tisdag 22 april.
Hur fungerar ersättningen till vår förening?
För att få ersättning ska du skicka in en gruppbild på samtliga deltagare. Har föreningen personer med skyddad identitet kan de delta med ryggen vänd mot kameran på bilden.
- För att få ersättning ska deltagarna vara medlemmar i din förening och i åldern 5-20 år.
- Ersättningen är 200 kronor per person för cirka 3 timmars aktivitet.
- Ni kan få ersättning för upp till 100 deltagare.
- Faktura skickas digitalt genom systemet Pagero. https://www.pagero.se/project-pages/helsingborgs-stad/ Se mer information på helsingborg.se/ilovehbg.
- För att vi ska behandla fakturan så ska gruppbilder på samtliga fakturerade deltagare tillsammans med årets skräpplockningssäck skickas in. Vi ersätter endast det antalet deltagare som syns på gruppbilden. Bilden/bilderna ska vara tagna vid skräpplockningstillfället. Bifoga bilden/bilderna i ett mejl till ilovehbg@helsingborg.se eller skicka med post till:
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
I love Hbg
251 89 Helsingborg
- Obs! Bilderna kan även komma att publiceras på webben och i sociala medier, så var noga med att ange om bilderna inte får publiceras.
- En förening kan arrangera flera skräpplockningsaktiviteter men en medlem kan endast få ersättning för ett tillfälle.
Här kan du läsa vad som gäller för årets föreningsstädning och se exempel på hur dina bilder kan se ut.
Klicka på ”Nästa” för att fortsätta.