Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Tillgänglighet

Tillgänglighetsredogörelse för digitala e-tjänster och blanketter

Helsingborgs stad står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur https://eservice.helsingborg.se/, uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

 

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information. En del av dessa brister kan vi själva påverka, andra inte då vi använder en e-tjänstplattforn, Abou från Sokigo AB.

 

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du behöver innehåll från https://eservice.helsingborg.se/ som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss.

Du kan kontakta oss genom att använda denna e-tjänst.

Svarstiden är normalt en vecka.

 

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

 

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.

 

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

 

Innehåll som inte är tillgängligt

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

Brister vi själva kan påverka

  • Det finns pdf-filer på webbplatsen som inte är tillgänglighetsanpassade och därför är svåra att läsa med skärmläsare. Ett arbete med att åtgärda detta pågår.
  • Det finns bilder som saknar en alternativ text. Det innebär att den som använder ett skärmläsningsverktyg går miste om viss information.
  • En del länkar öppnas i nytt fönster. Ett arbete med att åtgärda detta pågår.
  • De finns i några fall kartor på webbplatsen, dessa uppfyller inte tillgänglighetskraven.

 Brister vi inte kan påverka

  • Se vidare under punkten nedan Hur vi har testat webbplatsen

 

Hur vi testat webbplatsen

UseIT AB har granskat gränssnittet i Abou, Leverantören har därefter åtgärdat alla avsteg som hittades i revisionen 2019-03-11.

Sokigo fortsätter att löpande göra fler anpassningar baserat på nya analyser av Useit och synpunkter från kunder. Enligt Sokigo är nedanstående dokument uppdaterat hösten 2022.

Tillgänglighetsredogörelse ABOU

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se