Logo
Logga in
Meny
    • Startsida
    • Min sida
    • E-legitimation
    • Personuppgifter
  • Startsida
  • Min sida
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Startsida
Meny
  • E-tjänster och Blanketter /
  • E-tjänster och Blanketter /

Så funkar det
Här kan du läsa om vad som händer med din ansökan.

 

Uppehåll i sophämtning

Header picture

Här kan du ansöka om uppehåll i tömning av slam och avfall

Du kan ansöka om uppehåll i hämtning enbart om fastigheten inte kommer att utnyttjas under en sammanhängande period av minst sex månader, detta gäller permanentboende. Om det är ett fritidsboende måste den sammanhängande perioden då du inte utnyttjar bostaden vara minst ett år.

Uppehåll i hämtning beviljas högst tre år i taget, abonnemanget öppnas automatiskt efter tre år. Vid beviljat uppehåll debiteras alltid en årlig grundavgift enligt gällande avfallstaxa.

Tänk på
Ansökan ska vara stadsbyggnadsförvaltningen tillhanda senast 30 dagar innan den avsedda perioden.

För att kunna handlägga ditt ärende behöver vi registrera de personuppgifter som du lämnar till oss i denna tjänst. Ändamålet med personuppgiftsbehandlingen är för att kunna administrera ansökan om uppehåll i sophämtning. Mottagare av uppgifterna är handläggare inom stadsbyggnadsförvaltningen. Uppgifterna hanteras i enlighet med stadsbyggnadsförvaltningens dokumenthanteringsplan.

Personuppgiftsansvarig: Stadsbyggnadsnämnden, Helsingborgs stad.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta.

Logga in
Helsingborg

E-post
kontaktcenter@helsingborg.se

Snabblänkar