Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle gå till Min sida. Annars tryck på Fortsätt för att fortsätta fylla i ärendet nu.

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
Logga in
  • StartsidaPil

Så funkar det
Här kan du läsa om vad som händer med din ansökan.

 

Uppehåll i sophämtning

Här kan du ansöka om uppehåll i tömning av slam och avfall

Du kan ansöka om uppehåll i hämtning enbart om fastigheten inte kommer att utnyttjas under en sammanhängande period av minst sex månader, detta gäller permanentboende. Om det är ett fritidsboende måste den sammanhängande perioden då du inte utnyttjar bostaden vara minst ett år.

Uppehåll i hämtning beviljas högst tre år i taget, abonnemanget öppnas automatiskt efter tre år. Vid beviljat uppehåll debiteras alltid en årlig grundavgift enligt gällande avfallstaxa.

Tänk på
Ansökan ska vara stadsbyggnadsförvaltningen tillhanda senast 30 dagar innan den avsedda perioden.

För att kunna handlägga ditt ärende behöver vi registrera de personuppgifter som du lämnar till oss i denna tjänst. Ändamålet med personuppgiftsbehandlingen är för att kunna administrera ansökan om uppehåll i sophämtning. Mottagare av uppgifterna är handläggare inom stadsbyggnadsförvaltningen. Uppgifterna hanteras i enlighet med stadsbyggnadsförvaltningens dokumenthanteringsplan.

Personuppgiftsansvarig: Stadsbyggnadsnämnden, Helsingborgs stad.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta.

Logga in

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se