Denna e-tjänst kan du använda för att lämna ett klagomål till huvudmannen för Helsingborgs stads skolor. Har du ett klagomål så löses problem in de flesta fall bäst så nära verksamheten som möjligt. Därför bör du i första hand ta kontakt med ansvarig personal på den aktuella förskolan eller skolan. Det kan vara en förskollärare, fritidspedagog, klasslärare eller mentor. Om du inte får hjälp av personalen så vänder du dig till rektor. Om ditt klagomål kvarstår även efter att du har pratat med rektor eller om klagomålet gäller rektors agerande ska du fortsätta din klagomålsanmälan här.
Skol- och fritidsförvaltningen tar emot, registrerar och behandlar ditt klagomål. Senast tre veckor efter att vi har tagit emot ditt ärende ska du ha fått ditt svar. Du kan vara anonym, men för att få personligt svar måste du fylla i dina kontaktuppgifter. Det underlättar också vår utredning av klagomålet att kunna ta kontakt med dig som anmäler om det behövs fler upplysningar.
Personuppgifter
När du lämnar ett klagomål blir det en allmän handling, det innebär bland annat att det kan komma att lämnas ut efter att en sekretessprövning har gjorts.
När du kommunicerar med Helsingborgs Stad behandlar vi personuppgifter.
Du kan läsa mer om dina rättigheter och om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter här
Vill du gå vidare med ditt klagomål till huvudmannen klicka på "Nästa".