Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Resebeställningar socialförvaltningen

Här kan du boka din resa

Riktlinjer och instruktioner

  • Du som resenär är själv ansvarig för att din resa följer stadens riktlinjer och gällande reseavtal.
  • Resan ska också anpassas till de rutiner och instruktioner som gäller socialförvaltningen.
  • Du ska göra en samlad bedömning i ditt val av färdmedel; om du ska åka tåg, flyg eller buss, gällande miljöhänsyn, tidsåtgång, säkerhet och arbetsmiljöfaktorer.
  • Totalkostnaden för transport, logi och eventuella ersättningar etc. ska vägas in i ditt val av färdmedel.

Flygresor och taxi

Observera att samtliga flygresor innebär en extra avgift på 50 procent.

Taxi ska endast användas vid de tillfällen då allmänna kommunikationer saknas, när det avsevärt förkortar restiden eller i de fall du har mycket att transportera.

Godkännande av chef eller socialdirektören

Resor och kostnader ska godkännas av närmste chef eller av socialdirektören om det är en utlandsresa, före beställningen. Om resan är till Danmark behöver den inte godkännas av socialdirektören.

Beställningen

Gör din resebeställning så fort du kan, men senast 7 arbetsdagar innan planerad resa.

Vi hanterar din resa så snart som möjligt efter att din beställning har inkommit. Bokning och bekräftelser kan dröja något.

Om något oplanerat inträffar när din resa är påbörjad, till exempel inställt tåg, och du behöver hjälp att boka om eller ändra något, kan du kontakta den som bokat din resa i receptionen på 042-10 67 47, under kontorstid.

Personuppgifter

De personuppgifter som du lämnar registreras och behandlas av Helsingborgs stad i enlighet med bestämmelserna i den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Syftet med att behandla personuppgifterna är att kunna handlägga ditt aktuella ärende. Den rättsliga grunden för behandlingen är myndighetsutövning.

Personuppgiftsansvarig socialnämnden, Helsingborgs stad.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Klicka på "Nästa" för att fortsätta.

Nästa

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se