Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Registerutdrag

Utöva dina rättigheter enligt GDPR

Via denna e-tjänst kan du utöva dina rättigheter enligt GDPR. Du kan begära tillgång till dina personuppgifter (registerutdrag), utnyttja din rätt att bli raderad, få dina personuppgifter rättade, begära dataportabilitet, begränsa användningen av dina personuppgifter eller invända mot en behandling.

  • Du kan enbart hantera dina egna personuppgifter via e-tjänsten.
  • Om du vill begära ut personuppgifter eller begära radering, rättelse m.m., för dina barn eller för en annan person måste du använda den manuella blanketten. 

Välj nämnd

Du kommer i tjänsten kunna välja vilken nämnd som din begäran avser. Det är nämnden i en förvaltning som har ansvaret för att dina personuppgifter behandlas lagligt, säkert och korrekt. 

Du kommer att få information om vilken nämnd som ansvarar för vad i e-tjänsten. Om du är osäker på vilken nämnd som din förfrågan gäller kan du även kontakta Helsingborg kontaktcenter, 042-10 50 00.

Begäran för flera nämnder

I e-tjänsten kan du bara välja en (1) nämnd per begäran. För att kunna göra en begäran för flera nämnder måste du antingen

  • göra e-tjänsten upprepade gånger och välja olika nämnder varje gång
  • använda den manuella blanketten och skicka in begäran per post

Dina rättigheter

Du har rätt att kostnadsfritt få information om de olika nämnderna inom Helsingborgs stad behandlar personuppgifter om dig och hur de i så fall behandlas. Du har även rätt att få tillgång till de personuppgifter som vi behandlar om dig, ett så kallat registerutdrag.

Du har i vissa fall rätt att begära att de personuppgifter som Helsingborgs stad har registrerade om dig ska raderas. 

Du har i vissa fall rätt att begära att Helsingborgs stads behandling av dina personuppgifter begränsas. Det innebär att de personuppgifter som staden har om dig enbart får behandlas för vissa avgränsade syften.

Rätten till dataportabilitet innebär att du i vissa fall har rätt att hämta ut personuppgifter från Helsingborgs stad för att använda dem på annat håll. Observera att denna rätt endast gäller för personuppgifter som du själv har lämnat till oss och som Helsingborgs stad behandlar med stöd av ditt samtycke eller på grund av ett avtal mellan Helsingborgs stad och dig.

Rätten till invändning innebär att du i vissa fall har rätt att invända mot/ifrågasätta att behandlingen av dina personuppgifter är laglig. Du har alltid rätt att invända mot att dina personuppgifter används för direkt marknadsföring.

Behandling av personuppgifter

För att kunna handlägga din begäran behöver Helsingborgs stad samla in dina personuppgifter. De personuppgifter som vi samlar in är nödvändiga för att vi ska kunna säkerställa att begäran gjorts av behörig person samt att söka i våra system, tjänster, applikationer med mera. Den rättsliga grunden för behandlingen är att den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig förpliktelse. Se respektive nämnds dokumenthanteringsplan för uppgift om hur länge dina personuppgifter sparas.

Läs mer om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter här.

Här hittar du också information hur du kommer i kontakt med oss.

Klicka på "Logga in" för att fortsätta.

Logga in

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se