Här kan du ansöka om gemensamt sopkärl
Två fastighetsägare eller nyttjanderättshavare kan ansöka om gemensamt kärl för sophantering (restavfall, matavfall och återvinningsmaterial).
Rätten till gemensamt sopkärl beviljas för högst fem år. Därefter måste en ny gemensam ansökan göras. Vid beviljat uppehåll debiteras alltid en årlig grundavgift enligt gällande avfallstaxa.
Tänk på
Ansökan ska vara stadsbyggnadsförvaltningen tillhanda senast 30 dagar innan den avsedda perioden.
Den som ansöker och signerar är den som kommer att bli betalningsansvarig.
Personuppgifter
För att kunna handlägga ditt ärende behöver vi registrera de personuppgifter som du lämnar till oss i denna tjänst. Ändamålet med personuppgiftsbehandlingen är för att kunna administrera ansökan om gemensamt sopkärl. Mottagare av uppgifterna är handläggare inom stadsbyggnadsförvaltningen. Uppgifterna hanteras i enlighet med stadsbyggnadsförvaltningens dokumenthanteringsplan.
Personuppgiftsansvarig: Stadsbyggnadsnämnden, Helsingborgs stad.
Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga” för att fortsätta.