Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Så funkar det
Här kan du läsa om vad som händer med din ansökan.

Uttag från spärrat konto

Observera att denna e-tjänst kan kräva att du bifogar filer. Beroende på vilken enhet du använder kan det finnas begränsning i din möjlighet att ladda upp filer.

Här kan du ansöka om uttag från spärrat konto

Du som är god man, förvaltare eller förmyndare kan här ansöka om uttag från din huvudmans konto som är spärrat av överförmyndarnämnden.

Du behöver uppge vad uttaget ska användas till och skicka in underlag som styrker din ansökan. Detta kan du göra antingen digitalt direkt i tjänsten eller skicka in underlaget med post.

Om uttaget gäller löpande utgifter eller fickpengar behöver du inte skicka in något underlag för att styrka din ansökan.

Om det finns ytterligare en vårdnadshavare, behöver även hen ha en e-legitimation för att signera ansökan.

Dina personuppgifter behandlas för  för att vi ska kunna hantera din ansökan om uttag från spärrat konto. Laglig grund för behandlingen baseras på krav i lag. Personuppgiftsansvarig är Överförmyndarnämnden, Helsingborgs stad.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta.

Logga in

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se