Här ansöker du om att etablera laddpunkter på kommunens mark
Genom att skicka in en ansökan om att etablera laddpunkter på kommunens mark visar ditt företag ambitionen om att skriva ett nyttjanderättsavtal med Helsingborgs stad samt att på egen bekostnad anlägga, sköta och underhålla laddpunkter.
Du kan även behöva giltigt grävtillstånd och trafikanordningsplan innan du får etablera laddpunkter. Dessa kan ansökas om efter att nyttjanderättsavtal skrivs.
Länk till information
Checklista inför en ansökan
- Innehåller ett A-läge och ett Expansionsläge
- Har specifikation för laddpunkt/er
- Orienteringskarta
- Situationsplan
Behandling av personuppgifter
Ansökan ska enligt plan- och byggförordningen innehålla uppgifter om sökandens person- eller organisationsnummer, namn och adress. Dina personuppgifter behandlas för att kommunen ska kunna handlägga din ansökan.
Mottagare av uppgifterna är handläggare inom stadsbyggnadsförvaltningen. Uppgifterna hanteras i enlighet med stadsbyggnadsförvaltningens dokumenthanteringsplan.
Personuppgiftsansvarig: Stadsbyggnadsnämnden, Helsingborgs stad.
Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta.