Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Insatser enligt Socialtjänstlagen (vård och omsorg) - Ansökan

Här hittar du detaljerad information om insatser som gäller hemservice och hemstjänst.

Så arbetar vi

När ansökan har skickats in till oss kommer vi att kontakta dig för diskussion eller utredning av ditt ärende. Handläggningstiden varierar men om behöver vi startar en utredning kommer du få besked inom 6 veckor.

Vård och omsorgsförvaltningen handlägger nedanstående insatser. Här behöver vi göra en utredning för att kunna lämna ett besked.

  • Avlastning
  • Dagverksamhet
  • Dygnsavlösning
  • Mobilt trygghetslarm
  • Städning
  • Stöd med den personliga hygienen
  • Stöd till aktiviteter av olika slag
  • Stöd vid måltider (dukning och uppvärmning)
  • Särskilt boende
  • Tillsynsbesök under dygnet
  • Trygghetskamera
  • Vårdboende

Helsingborgs kontaktcenter handlägger dessa insatser:

  • Inköp
  • Trygghetslarm
  • Tvätt och klädvårdnad

Vård- och omsorgsförvaltningen
Helsingborgs stad

Till e-tjänsten

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se